Antrenament si nutritie

 

Cercetarile arata ca indiferent daca mananci sau nu inainte de antrenament, corpul arde aceeasi cantitate de grasimi. Totusi, daca faci in mod regulat sport pe stomacul gol, risti sa pierzi masa musculara, ceea ce duce si la incetinirea metabolismului. In plus, nu ai energia necesara pentru a duce la capat cu succes o sesiune intensa de exercitii.

Cu cel putin 30 de minute – o ora inainte de programul de antrenament, este recomandat consumul unor gustari usoare, cum ar fi: un iaurt grecesc cu fructe proaspete, un smoothie hranitor, felii de mar sau o banana cu unt de alune sau migdale sau o portie de terci de ovaz cu fructe.

Pe de alta parte, dupa antrenament, organismul are nevoie de o hrana bogata in proteine si carbohidrati care alimenteaza rezervele de energie, repara musculatura si accelereaza metabolismul. Este recomandat sa mananci cat mai curand, la 30 de minute – o ora de la incheierea exercitiilor.

Potrivit Journal of the International Society of Sports Medicine, cele mai potrivite sunt mesele care combina proteinele cu putini carbohidrati. Cateva idei bune ar fi: o portie de piept de pui la gratar cu mix de legume, omleta cu legume si avocado, somon cu lamaie si cartof dulce, burrito cu fasole, naut sau humus si legume proaspete. De asemenea, pentru o solutie rapida, poti consuma un shake proteic preparat din jumatate de banana, o lingura de pudra proteica, lapte de migdale si seminte sau alune (surse de proteine) sau pur si simplu poti savura un pahar de lapte cu cacao.