Afla cat si cum sa te antrenezi pentru rezultate rapide

 

Toti mergem la sala cu un scop. Desi este importanta, cel mai probabil nu ai inceput un program de fitness doar pentru sanatate. Mai mult ca sigur iti doresti sa vezi imbunatatiri vizibile ale aspectului tau, fie ca ele inseamna cateva kilograme in minus, fie un tonus muscular de invidiat. Inarmeaza-te cu vointa si rabdare, tine cont de urmatoarele recomandari si vei vedea rezultatele dorite in cel mai scurt timp.

  1. Mai putin e mai bine! Nu transforma sesiunea de antrenament intr-un maraton, decat daca te pregatesti pentru unul. Daca obiectivele tale tin de cresterea masei musculare sau de eliminarea excesului de grasime, sesiunile de 30-45 minute sunt optime. Depasirea acestui interval poate determina organismul sa elibereze cortizol (hormon de stres) care face ca intreg antrenamentul sa fie contraproductiv.
  2. Intensitatea conteaza mai mult. „Pentru o musculatura bine definita si un metabolism accelerat, antrenamentul trebuie sa aiba o intensitate ridicata – prin ridicarea de greutati mari sau prin cresterea vitezei – cu 3-6 seturi a cate 2-5 repetitii, cu cel putin 2 minute de odihna intre seturi”, spune Pete McCall, antrenor de fitness in San Diego. Ar trebui sa existe cel putin 48 ore de odihna intre sesiunile intense, precum si multe nopti cu somn odihnitor, pentru optimizarea rezultatelor.
  3. Frecventa antrenamentelor poate varia. Pentru majoritatea obiectivelor, sunt suficiente pentru inceput trei-patru antrenamente pe saptamana. Dupa primele patru-sase luni de antrenament, este posibil sa fie necesare patru pana la sase sesiuni de antrenament pe saptamana. In cazul exercitiilor cardio, trei sesiuni saptamanale de intensitate medie a cate 30 de minute vor da rezultate. Pe masura ce creste rezistenta cardiovasculara, sesiunile pot creste in frecventa, durata si intensitate.
  4. Rezultatele nu vor intarzia sa apara! La antrenamentul de forta, in primele patru-sase luni, se poate observa in fiecare luna o crestere cu 10% a greutatilor ce pot fi ridicate. Apoi necesitatea de adaptare va incetini, punct in care trebuie schimbate antrenamentele pentru a vedea in continuarea rezultate. In cazul antrenamentelor cardio, rezultatele vor aparea destul de repede, in cateva saptamani, mai ales la inceput.