antrenament dimineata

 

De-a lungul anilor s-a creat impresia ca sportul dimineata este cel mai benefic pentru organism. Desi are partile ei pozitive si pare ideala pentru a-ti incepe ziua cu dreptul, miscarea dis-de-dimineata nu este pentru toata lumea, iar acest lucru este perfect in regula.

Adevarul este ca nu exista nicio dovada sigura care sa sugereze o ardere mai eficienta a caloriilor in anumite momente ale zilei. Insa momentul zilei poate influenta modul in care se simte organismul in timpul antrenamentului. Potrivit expertilor in miscare, cel mai important este sa alegi un moment al zilei pentru exercitiile fizice si sa-l respecti pana ce miscarea devine un obicei.

Fiecare persoana are propriul ritm circadian, care determina daca esti o persoana mai activa dimineata sau noaptea. Acest ritm influenteaza functiile organismului, cum ar fi tensiunea arteriala, temperatura corpului, nivelul de hormoni si ritmul cardiac, toate acestea jucand un rol in nivelul de pregatire a organismului pentru miscare. Daca dimineata nu ai cea mai multa energie pentru a face miscare, incearca pranzul (inainte de masa) sau dupa-amiaza. Daca vrei sa-ti faci antrenamentul seara, incearca sa nu fie prea tarziu deoarece poate duce la insomnie.

Totusi, daca programul aglomerat nu-ti permite sa faci miscare atunci cand iti doresti, expertii recomanda dimineata ca fiind cel mai bun moment al zilei pentru antrenament. In acest caz, trebuie sa tii cont ca dimineata corpul are o temperatura mai scazuta si trebuie sa acorzi mai mult timp incalzirii.

Poti incepe prin a testa care moment al zilei se potriveste cel mai bine cu ritmul si programul tau. Este important sa integrezi miscarea in rutina zilnica astfel incat, la un moment dat, aceasta sa faca parte natural din viata ta.