hidratare

 

Hidratarea in timpul exercitiilor fizice este esentiala. Potrivit antrenorului Amanda Carlson, care se ocupa de pregatirea multor sportivi de top, performanta fizica scade chiar si in cazul celei mai mici deshidratari. „Pierderea unei cantitati de lichid echivalenta cu 2% din greutatea corporala poate sa scada performanta cu pana la 25%”, spune aceasta.

Pericolul deshidratarii

In timpul antrenamentului, organismul elimina apa, atat prin transpiratie, cat si prin respiratie. Prin urmare, daca incepi antrenamentul fara o hidratare corespunzatoare, vei avea o senzatie de ameteala, musculatura nu va lucra la capacitate maxima si pot aparea crampe mai curand decat crezi. Apa ajuta organismul sa lucreze eficient deoarece face parte din multe reactii chimice care au loc in corp.

Beneficiile hidratarii

Specialistii sustin ca, in cazul unei hidratari corespunzatoare, inima pompeaza mai usor sangele in corp, iar oxigenul si nutrientii ajung mai repede la muschi in timpul exercitiilor fizice. Asta inseamna ca vei avea mai multa energie, iar aceleasi exercitii care te copleseau in lipsa hidratarii, acum ti se vor parea mai usoare.

De cata apa avem nevoie?

In primul rand, consuma doua-trei pahare de apa cu una-doua ore inainte antrenament. Apoi, cu 15 minute inainte de a incepe exercitiile, bea un pahar de apa, iar in timpul efortului consuma cate un pahar la fiecare 15 minute. Desigur, cantitatile pot fi mai mari, in cazul transpiratiei excesive sau miscarii in aer liber, pe timp de vara. O alta metoda de a determina de cata apa are nevoie organismul consta in cantarirea inainte si dupa orice tip de exercitiu fizic si consumul a 450-600 ml de lichid pentru fiecare 500 g pierdute. De asemenea, poti incerca abordarea simpla. Asigura-te ca ai la indemana o sticla de apa si bea ori de cate ori iti este sete. Vei constata cu uimire cat de bine te vei simti in timpul si la finalul antrenamentului.