Cum sa scapi de febra musculara in 4 pasi simpli

 

Te simti in forta si cu multa energie, asa ca stai mai mult ca de obicei la sala si te antrenezi din greu. Rezultatul? O febra musculara atat de dureroasa incat abia te poti imbraca sau cobori pe scari.

Se pare ca febra musculara nu este atat de rea pe cat pare, ci un semn ca organismul se adapteaza la noile provocari si devine mai puternic. Chiar si asa, disconfortul iti poate limita activitatile zilnice si trebuie sa iei niste masuri pentru a-l combate.

  1. Ia o pauza! In primul rand, trebuie evitate exercitiile intense in primele zile de febra musculara. Daca miscarea este posibila, poti face un antrenament usor care va pune sangele in miscare. Astfel, oxigenul si nutrientii vor ajunge mai repede la muschi. Poate dura o saptamana pana sa te intorci la exercitiile intense.
  2. Fa stretching! Poti incerca sa faci exercitii usoare de yoga sau sa faci miscari simple de stretching, insa doar daca nu cauzeaza mai multa durere. Chiar si un masaj ar putea fi benefic deoarece creste circulatia sangelui in zonele afectate, dar este important sa fie realizat cu grija pentru a nu creste disconfortul.
  3. Ofera corpului nutrientii necesari! Cercetarile arata ca antioxidantii, ca cei prezenti in rodii, cirese si afine, precum si cofeina ajuta in reducerea inflamatiei si in scurtarea timpului de recuperare. Poate ajuta consumul a unul-doua pahare de suc bogat in antioxidanti sau a unei cesti de cafea inainte sau dupa antrenament. De asemenea, asigura-te ca nu-ti lipsesc din dieta potasiul, calciul, magneziul si sodiul.
  4. Ia medicamente antiinflamatoare nesteroidiene. In aceasta categorie intra ibuprofenul, insa este important sa nu exagerezi dozele, fiind suficiente una-doua pastile. Daca durerea dureaza mai mult de o saptamana sau daca este localizata intr-o singura zona, aceasta poate fi semnul unei accidentari. In acest caz, este recomandat un consult medical pentru a evita eventuale complicatii.