body-building-suplimente

Suplimentele reprezinta, fara indoiala, unul dintre cei mai importanti aliati ai unui bodybuilder. Desigur, un program regulat de antrenament ajuta mult, insa fara o dieta si niste suplimente adecvate, rezultatele vor fi compromise. Adesea, suplimentele sunt cele care fac diferenta intre rezultatele bune si excelenta. Noi va propunem, in ordinea importantei, primele trei suplimente fundamentale pentru cei care fac bodybuilding:

  1. Multivitaminele
    Atunci cand ne construim un plan de administrare a suplimentelor, ar trebui sa acordam o atentie speciala selectiei de multivitamine. Desi sunt mai scumpe, sunt recomandate multivitaminele cu eliberare treptata in organism deoarece se asimileaza mai bine. In ceea ce priveste dozajul, acesta variaza in cazul barbatilor si femeilor. Nu intotdeauna mai mult este mai bine, asadar respectati modul de administrare din prospectul multivitaminelor. De asemenea, trebuie sa tineti cont de eventualele alergii la diferite tipuri de vitamine, precum si de problemele medicale care ar putea fi influentate de administrarea anumitor vitamine.
  2. Glutamina
    Glutamina este atat de importanta si are atat de multe roluri in organism incat daca ar trebui sa alegem intre ea si un supliment proteic pe baza de zer, glutamina ar fi prima optiune.
    Cercetarile arata ca, in timpul antrenamentului, muschii elibereaza glutamina, iar acest lucru poate cauza deshidratare, care la randul sau duce la o stare catabolica, sinonima cu arderea depozitelor de nutrienti necesari functionarii organismului. Un nivel mai mare de glutamina va permite o sinteza mai buna a proteinelor si o hidratare mai ridicata, ceea ce contribuie la cresterea masei musculare. Exista doua tipuri de glutamina: sub forma libera si legata de peptide. Aceasta din urma este mai stabila si mai scumpa. Se administreaza in timpul mesei, in timp ce glutamina sub forma libera se ia pe stomacul gol.
  3. Proteinele din zer
    Poate fi dificil sa obtinem proteine numai din alimentatie. Teoretic, acest lucru este posibil. Practic, o alimentatie bazata aproape exclusiv pe proteine poate stresa digestia. Pudra proteica ajuta la asimilarea proteinelor necesare, evitand problema de mai sus. Atunci cand alegem un produs proteic trebuie sa verificam ce tip de proteine din zer contine. Combinatia dintre aceste suplimente, o alimentatie sanatoasa si un program regulat de exercitii reprezinta cheia catre o musculatura bine definita.